Аб школе - ДУА "Спецыяльная агульнаадукацыйная школа № 13 г. Мінска для дзяцей з парушэннем слыху"
Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова
РусскийБеларускаяБеларуская

Аб школе


   Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Спецыяльная агульнаадукацыйная школа-інтэрнат №13 г. Мінска для дзяцей з парушэннем слыху" заснавана рашэннем выканаўчага камітэта Мінскага гарадскога Савета народных дэпутатаў ад 30 снежня 1963 года № 479 і падпарадкавана Ўпраўленню адукацыі, спорту і турызму Адміністрацыі Партызанскага раена г. Мінска. У снежні 2002 года школа-інтэрнат прайшла дзяржаўную атэстацыю. У траўні 2003 г. школа-інтэрнат ператворана ў спецыяльную агульнаадукацыйную школу-інтэрнат для дзяцей з парушэннем слыху. У жніўні 2006 года ў школе завяршыўся капітальны рамонт з мадэрнізацыяй.
  Гэта дазволіла установе адпавядаць сучасным патрабаванням, што прад'яўляюцца да ўстановы спецыяльнай адукацыі: забеспячэнне камфортнымі ўмовамі пражывання, медыцынскага забеспячэння і абслугоўвання, стварэнне здоровьесберегающей адукацыйнай асяроддзя, технологизация і інфарматызацыя адукацыйнага працэсу.


Асаблівасці арганізацыі адукацыйнага працэсу

 Для забеспячэння дыферэнцыраванага падыходу ў навучанні навучэнцаў з парушэннем слыху ў школе функцыянуюць класы: II аддзялення - для глухіх навучэнцаў і слаба чуюць з глыбокім недаразвіццем гаворкі, I аддзялення – для слаба чуюць вучняў з легкім недаразвіццем гаворкі.
 Для навучэнцаў створаны ўмовы для навучання, пражывання і харчавання. З іх: I ступень - 35 чалавек, II ступень - 67 чалавек, III ступень - 17 чалавек. У 2015 -2016 навучальным годзе ў 14 класах-камплектах навучалася 119 вучняў.

   Усе класы размешчаны на базе школы, навучальныя заняткі праводзяцца ў адну змену. Пачатак заняткаў у 9.00. У распараджэнні навучэнцаў вучэбныя кабінеты, абсталяваныя гукаўзмацняльнай апаратурай, кабінет інфармацыйных тэхналогій, кабінет абслугоўваючай працы, кабінет сацыяльна-псіхалагічнай службы, пакой грамадскіх арганізацый, бібліятэка і чытальная зала, медыцынскі кабінет, сталовая, спальні для пражывання.

 
 

   Для фізічнага развіцця і ўмацавання здароўя навучэнцаў у школе маецца досыць добрая спартыўная база: валейбольная і баскетбольная пляцоўкі, футбольнае поле, скачковая яма, кругавыя і прамыя бегавыя дарожкі, 4 тэнісных стала, гімнастычны гарадок, спартыўная гульнявая пляцоўка для пачатковых класаў, школьны, спартыўны зала, лыжная база і іншае спартыўнае абсталяванне.

 

  У адпаведнасці з загадам Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 17.07.2014 № 634 «Аб эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці ў 2015/2016 навучальным годзе» ДУА «Спецыяльная агульнаадукацыйная школа-інтэрнат №13 г. Мінска для дзяцей з парушэннем слыху» ўключана ў пералік ўстанове адукацыі, на базе якіх ажыццяўляецца эксперыментальная дзейнасць па праекце «Апрабацыя праграмна-метадычнага забеспячэння вучэбнага прадмета «Англійская мова» для вучняў з парушэннем слыху і цяжкімі парушэннямі маўлення».
  Кіраўнік эксперыментальная праекта – Евчiк Надзея Сяменаўна, прафесар кафедры речеведения і тэорыі камунікацыі Мінскага дзяржаўнага лінгвістычнага універсітэта, доктар філалагічных навук, прафесар; мабільны тэлефон– 8029 323 11 80.


  Задачы даследавання:
  • •пашырыць навуковыя ўяўленні аб магчымасцях вывучэння замежнай (англійскай) мовы асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ва ўмовах агульнаадукацыйнай школы-інтэрната.
  • •апрабаваць навучальныя праграмы па прадмеце "Англійская мова" ва ўмовах спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы-інтэрната для дзяцей з парушэннем слыху і цяжкімі парушэннямі маўлення.
  • •эксперыментальна праверыць эфектыўнасць распрацаванага метадычнага забеспячэння ўрокаў ангельскай мовы, прызначанага для дзяцей з парушэннем слыху і цяжкімі парушэннямі маўлення.
  • •вызначыць крытэрыі для ацэнкі дынамікі асваення англійскай мовы навучэнцамі з парушэннем слыху і цяжкімі парушэннямі маўлення ва ўмовах спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы-інтэрната.